Sportswear & Streetart

Wat een leuke opdracht, voor de lancering van SUPERNOVA Sportswear mochten wij de first edition Streetart sportsweater inlijsten.

Op 21 april lanceerde SUPERNOVA Sportswear - Streetart based sportkleding van gerecyclede materialen (made in Europe) - haar crowdfunding campagne. Voor het opluisteren van deze campagne mochten wij de eerste versie fraai inlijsten in een licht verdiepte Barth 1828 lijst voorzien van zwarte spacers en bijpassende paarse achtergrond. Het SUPERNOVA Sportwear logo "zweeft" mooi onder de sweater, uiteraard achter museumglas zoals het bij een echt art piece hoort :)

Inlijsten en positioneren sweater in lijst

SUPERNOVA logo zwevend ingelijst                   

INFORMATIE SUPERNOVA Sportswear

Sinds kort is de crowdfunding campagne voor het nieuwe duurzame sportkledingmerk SUPERNOVA Sportswear gestart. Het betreft een voorverkoopcampagne, voor tops en leggings voor dames en unisex sweaters, gemaakt in Europa van gerecyclede materialen. De ontwerpen voor de kleding zijn gemaakt door streetartist Eelco van den Berg, wat de producten een stoere, kleurrijke en unieke uitstraling geeft.

Oprichters Elise Althoff en Marieke Romano: “Wij zijn fanatieke beachvolleyballers, en dragen daarbij graag duurzame kleding. Duurzaam in de zin van materialen die lang meegaan, gerecycled en goed te recyclen zijn en gemaakt onder goede werkomstandigheden.

Toen we 3 jaar geleden op zoek gingen naar nieuwe sportkleding vonden we in de markt niet waar wij naar zochten, dus besloten we om het zelf te gaan maken. Wij ontwikkelden unieke prints, die fast-fashion ontstijgen, die je met trots draagt vanwege de uitstraling én omdat je weet dat ze verantwoord geproduceerd zijn. Onze patronen en ontwerpen zijn digitaal gemaakt, om verspilling te voorkomen. Prototypes zijn uitvoerig getest met sporters in alle maten. Onze stoffen komen uit Italië en Portugal en de kleding wordt in ons atelier in Portugal gemaakt.”

Over de campagne
Om de eerste collectie te kunnen lanceren, wil SUPERNOVA Sportswear een bedrag van 40.000 euro
ophalen via crowdfunding platform Kickstarter. Hiermee worden in elk geval de kosten voor het
produceren van de eerste kledingstukken gedekt. Op dit moment staat de teller op 28%. Met nog 15
dagen te gaan is er dus nog zo’n 29.000 euro nodig voor een succesvolle campagne.

Wanneer er meer wordt opgehaald wordt dit geïnvesteerd in verdere research en development op het gebied van circulariteit, nieuwe materialen én uitbreiding van de collectie.
De link naar de campagne: https://www.kickstarter.com/projects/supernovasportswear/supernova-sustainable-sportswear-with-an-urban-twist